Search for content, post, videos

INTERIOR CRUSH | 5 must haves in my new living

living room must haves, living room furniture ideas, poster maps, beni ourain carpets, italianbark interior design blog

This always happens to me. I overlook my own things, being too busy in a hundred projects for other people. That’s what is happening with the restyling of my living: I was telling about it here and nope I still have to start.

The year started with many new projects, both for the studio and the blog, and I proscrastinated my personal projects 🙁

However I still have very clear ideas. There are at least five things that I must have in my new living.

And these do not have so much to do with the 2017 interior trends I mentioned here: I don’t care, style goes beyond trends right?


[ ITALIAN VERSION ]

Ecco. Succede sempre così, che lascio indietro le cose che riguardano me per seguirne cento altre per altri. E’ il caso del restyling del mio living: ve ne parlavo ancora qui. Ebbene, sono ancora a zero.

L’anno per me è ricominciato con tanti nuovi progetti, sia di studio che di blog, e niente per ora ho posticipato tutto.

Come si dice, il calzolaio ha le scarpe rotte? Ecco.

Io le idee le ho comunque piuttosto chiare, eh. Ci sono almeno 5 cose che nel mio nuovo living non possono mancare. E non hanno molto a che fare con i trend del 2017 di cui vi parlavo qui: non mi interessa, lo stile va al di là delle mode no?



 living room must have #1 | Light wooden floor


Or superlight flooring. I would like a white one, while my boyfriend prefers a natural light wooden one. He said that it’s easier to clean: yes, we are a weird couple, he’s the flooring cleaner ^_^

I actually would like something like this. Don’t mind if total white is out in 2017!

Anzi, superchiaro. Io lo vorrei addirittura bianco, mentre il mio ragazzo in legno naturale chiaro. Dice si pulisce più facilmente…lo so siamo strani, è lui l’addetto alla pulizia del pavimento in casa ^_^

Io lo vorrei così, alla faccia che il total white è out nel 2017 . Chissene


via viavia


 living room must have #2 | a Moroccan rug


I think I will invest in an original Moroccan rug, a Beni Ourain one. Even if I’m quite sure they already had their moment, I think that it’s a timeless decor piece which fits well to every style, adding character without a too much effect.

I’m also really fascinated by the history behind these rugs, remember I already talked about Beni Ourain carpets here and about how they are created?

Penso investirò in un tappeto Marocchino originale, proprio un Beni Ourain. Perché penso che, anche se hanno già avuto il loro boom, siano dei tappeti che non stancano e che stanno davvero bene con tutto, dando stile e carattere ad ogni tipo di arredo.

In più mi affascina molto come e dove vengono fatti, la storia che ci sta dietro (ve ne parlavo qui di tappeti Beni Ourain, ricordate?)


viaviavia


 living room must have #3 | a Big poster map


I have an obsession for everything related to maps and travel guides. I have more than 60 travel guides, no exaggeration.

I think I’ll order a big customized poster map: of some places where I’ve been, and that stole my heart, for example of Tokyo or Rio, more than some Nordic places where I’ve not been or been just for quick visits! Let’s see

Io ho una vera e propria mania per tutto ciò che riguarda mappe e guide di viaggio. Di guide di viaggio ne ho più di 60, non esagero.

Penso me la farò fare, una grande stampa customizzata: magari di qualche città lontana e che mi è rimasta nel cuore, ad esempio di Tokyo o di Rio de Janeiro, più che di qualche città nordica che in fondo per me non ha grandi significati al momento. Vediamo


viaviavia


 living room must have #4 | a pendant lamp


I actually look to replace a group of black spotlights with something that can add more character. Probably being in black as well, but very different.

I’m sure that, if one day I will have to choose my wedding dress, it will probably take much less time than choosing the right lamp. That said, some ideas are:

In pratica, voglio sostituire un gruppo di faretti neri che si trovano adesso sopra la zona lettura, con qualcosa che dia più carattere. Quasi di sicuro, resterò comunque su una proposta in nero.

Sono anche sicura che, semmai un giorno mi dovessi trovare a scegliere un abito da sposa, ci metterei meno tempo che a scegliere una lampada per il soggiorno. Detto questo, alcune idee sono:


via – viavia


 living room must have #5 | a Green corner


This is something I actually already have. But with the new layout there will be more space, hence also many more plants!

By the way: anyone who can recommend some plants that can’t miss at home at present?

In realtà questo ce l’ho già anche adesso. Ma con la nuova disposizione avrò molto più spazio, e quindi di sicuro anche molte più piante!

A proposito: mi consigliate quale pianta non può mancare in casa?


via