Search for content, post, videos

Love is in the air …in my home? #designtime 03

liv 1

 

I’ve thought, for today’s #designtime post, of something I’ve never done before: sharing some pics of my tiny and colourful home.

Yes, because out topic for this February is Love is in the Air, and – even if my home is not one of those minimal and perfect homes you see in magazines (and that I love to share in my house tours!), it actually contains many and many things I love.

+

Ho pensato oggi per la rubrica #designtime a qualcosa di diverso da quanto ho fatto finora, a condividere delle immagini di casa mia.

Si perchè il tema del mese che ci siamo date è Love is in the Air, e anche se la mia casa in realtà non è una di quelle case superperfette e minimal che si vedono nelle riviste (o che faccio vedere io nel mio blog!), è però un insieme di tutte le cose che amo,e per questo l’ho scelta per il post di oggi…

0- liv full

liv 3

liv 5

liv 4

liv 6

liv detail

liv 7

liv 8

 

I must tell you that actually we do not consider this home as the “definitive” one, and it has been furnished with recovered furnishing (eg chairs, I’ve repainted them in white), we are waiting for the one we will buy as the definitive one…if this ever will happen!

May sound strange, but red is not really one of my favorite colors …but we needed a bright color here to liven up a dark space dark, with an existing grey floor and a charcoal kitchen… we have tried to make this home cozy with almost zero budget 🙂 In the bedroom, I’ve done a little bit more in my own way, with a new light wooden floor and the headboard wall painted in mid blue.

+

Devo dirvi in realtà che questa casetta la vediamo sempre come un posto non definitivo, è frutto di arredi che già avevamo, altri recuperati (es le sedie, le ho ridipinte io), in attesa di quella che sarà la casa “definitiva”…se mai ci sarà!

Che poi, il rosso non è proprio tra i miei colori preferiti…ma ci serviva un colore che ravvivasse un ambiente un pò scuro, il pavimento e la cucina c’erano già- e grigio scuro, il mobile della tv ce l’avevamo già, il divano è recuperato insomma, abbiamo cercato di renderla accogliente a costo quasi zero 🙂 Per la camera ho fatto un pò più a modo mio, abbiamo messo un pavimento in legno chiarissimo e dipinto la parete in color carta da zucchero.

my home - bedroom

my home - bedroom - union jack carpet

my home - bedroom

All the home accessories you see here and there come from my travels (I’m especially collecting wall plaques, bought from every new place I visit), from my diy-addicted friends, from fairs and markets, or even from my parents’ home…I very hardly go out just for buy new objects, without a real meaning. I know, I’m an atypical blogger and woman 😉

And I know that it’s not so professional to show a big bear’s head on my bed. But you need to know that He came back with me from Tokyo, and I couldn’t exclude this object from Love is in the Air post. And my dog as well needs to be included in this topic: it’s the first time I show her, but she is a adult and has signed her release note for the pic

+

Gli accessori che vedete sparsi un pò ovunque arrivano quasi tutti o da viaggi (ho la passione di comprare una targa da parete in ogni posto dove vado…), o da regali fatti da qualche amica amante del diy, o da qualche fiera, mercatini e varie occasioni, infine qualcosa arriva da casa in cui vivevo con i miei: in realtà devo dire che è proprio difficile che io prenda e vada a fare spedizioni nei negozi ad acquistare oggetti nuovi, senza che abbiano un vero e proprio significato. Lo so, sono una blogger atipica io 😉

E lo so, che non è per nulla professionale fotografare un letto con un mega orso di sopra. Ma dovete sapere che Lui, s’è fatto tutto il viaggio di ritorno da Tokyo con me, e non potevo escluderlo da questo post con questo tema. Neppure il mio cane, che ormai ha superato da un bel pò la maggiore età ed è quindi è pienamente consenziente, e mi ha firmato la liberatoria per comparire alla fine!

my home - detail 3

my dog @italianbark

 

PS: I’m not showing you the kitchen, the bathroom and the basement room. Kitchen was in a mess, bathroom is pink (not that beautiful pink you’re thinking about…) and basement room is my real creative shelter (you can just imagine the mess).

Here, instead, just a corner of my home workspace…I know, I have to tidy up!

+

PS: Non vi mostro cucina, bagno e taverna. La cucina è in disordine, il bagno è rosa (non dico altro), e la taverna è il mio vero rifugio creativo. 

Questo invece è un angolino del mio studio…lo so, lo devo riordinare!

 

my home - workspace

my home - targa @italianbark

All images by © italianbark

+++

Cosa avranno scelto per i loro blog le colleghe di  Interior Break, Un Due Tre Ilaria, Arscity, A Casa di Ro e Mommo Design ?

Have a peek to their blogs!


 

design time OK  Design Time è una rubrica mensile di un piccolo gruppo di bloggers italiane che si sono date appuntamento per scambiare    idee e ispirazioni intorno allo stesso tema. Ogni mese un tema nuovo, ogni mese nuove ispirazioni. Benvenuti!”

Design Time is a monthly coloumns created by a small group of Italian design bloggers who shares ideas and inspirations         around a common topic. Every month a new topic, with many new inspirations. Welcome!”

logonero