Search for content, post, videos

An eclectic interior with ethnic mood in Notting Hill

eclectic-interior-ethnic-mood-noptting-hill-kitchen tiles

.

Download our free Interior Trend Reports

and join more than 5000 subscribers to our newsletter: unreleased contents, free trend reports and special discounts for our trend book and webinars

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

I recently posted this cover image (found on Desire to Inspire) in ITALIANBARK facebook page (follow with a like here!) and you really liked it, so i decided this morning to take a virtual tour around the whole home.

For today’s home tour we are in Notting Hill, London, in an eclectic interior with that ethnic twist that makes us feel more in Marrakech, actually.

I don’t have any info about the house owners, as it happened in the last home tour we did in Scandinavia here I do fancy about who could live here, about their habits and history…for sure, there must be a traveller family living in here, maybe with exotic roots. However this time I do have correct info about the designer, Studio Morton, an interior design practice based in london.

In their studio page, there are many inspiring residential projects, however this interior in Notting Hill is my fav because it hides interesting and unpredicted decor ideas in every corner.

Starting from the kitchen, with that niche covered with tiles in the greens and turquoise shades, matched with vintage cabinets in white wooden juiced up by those turquoise knobs -aka, that colour accent that I love ( step here for a whole post about turquoise, indigo and blue home decor). Mixed & matched with some pieces in bohemian ethnic style, as for that statement chandelier and for the sofà with kilim fabric (if you love this style, in this post about key decor trends for summer 2015 you can find them).

I know, we’ve seen tiling so much right now, but this solutions is just perfect!

eclectic-interior-ethnic-mood-noptting-hill-kitchen tiles

.

Ho postato questa immagine di copertina (scoperta grazie a Desire to Inspire) nella pagina facebook di ITALIANBARK (a proposito: per seguire tutti gli aggiornamenti basta un like qui!) e vi è piaciuta molto, ho deciso quindi stamattina di mostrarvi qualcosa in più di tutto il progetto.

Per l’home tour in stile eclettico di oggi siamo a Notting Hill (qualcuno provi a dirmi che non ama questa zona di Londra?) ma di fatto dentro a questa casa sembra di stare un po’ a Marrakech.

Non ho informazioni in merito ai proprietari di casa, anche se mi piacerebbe saperne di più perché un interno del genere di sicuro una famiglia dalle origini diverse da quelle britanniche o comunque che ha viaggiato molto. Certo è che la progettista è Clare Morton, alias Studio Morton, con sede a Londra.

Tra i loro numerosi progetti, mi piace particolarmente questo interno di Notting Hill perché nasconde idee interessanti in ogni angolo. 

La cucina è l’ambiente che mi ha colpito in prima battuta, con quella nicchia rivestita in piastrelle nelle tonalità del verde e del blu, e gli arredi in stile vintage nelle tonalità del bianco: con pomelli turchesi, ovvero quel tocco di colore che piace e che non stanca ( qui un intero post sul tema turchese, indaco e stile etnico).

Il tutto è perfettamente mixato con qualche accessorio in stile etnico, come ad esempio il gruppo di lampade a soffitto e la poltrona rivestita in tessuto con motivi kilim (se vi piacciono, guardatevi questo post sui trend dell’estate 2015, c’erano anche loro).

Lo so: non se ne può più di vedere le cementine, ma io trovo che per questo ambiente siano davvero una scelta perfetta!

.

eclectic-interior-ethnic-mood-noptting-hill-kitchen tiles

eclectic-interior-ethnic-mood-noptting-hill-kitchen tiles

.

The other rooms are filled with many inspiring decorating ideas.

Starting from the sitting room, with that wall decoration behind the couch…or the coffee tables, here replaced by wooden trunks.

The ethnic decorating motif is even stronger in the dining room, where a standard cupboard has been replaced by a niche in turquoise. Blues, azures, turquoise can be found in all the rooms with different variations: in the hallway for example the azure-theme is matched together the flooring and the wallpaper coverings, in a risky mix&match that looks beautiful.

Finally, have a look in the bathroom: here azure is matched with a Marsala red …what an unusual and unpredicted choice for a bathroom, do you agree?

.

eclectic-interior-ethnic-living-room-studiomorton

.

Spostandoci nelle altre stanze, il tema etnico ritorna dappertutto, con soluzioni originali e fuori dal comune.

 Guardate ad esempio come è stata decorata la parete dietro al divano…oppure cosa è stato scelto al posto dei classici tavolini da caffè? (dei tronchi d’albero, si).

Il tema decorativo turchese invece torna con forza il sala da pranzo, in cui al posto di acquistare una credenza è stata ricavata una nicchia nello spessore del muro. Il blu, l’azzurro e il turchese ritornano declinati in modi diversi in tutte le stanze, dal corridoio e la scala che porta alle camere, con un abbinamento molto particolare tra le piastrelle del pavimento a motivi geometrici accesi e la carta da parati a motivi floreali: dico particolare perché un abbinamento del genere è molto azzardato, e non stona proprio perché é giocato attorno al tema delle diverse tonalità di blu.

Guardate infine a cosa è stato abbinato l’azzurro in bagno? Al rosso Marsala, sempre con un bel gioco di abbinamenti stavolta tra diversi motivi decorativi sempre su piastrelle. A me non sarebbe mai venuto in mente un colore del genere per il bagno…e invece, non vi sembra una scelta azzeccata in questo contesto?

.

eclectic-interior-ethnic-mood-notting-hill-studiomorton (13)

 

eclectic-interior-ethnic-mood-notting-hill-studiomorton (17)

eclectic-interior-ethnic-mood-notting-hill-studiomorton

the hallway azure mix&match

eclectic-interior-ethnic-mood-notting-hill-studiomorton

great choise: the chalkboard wall paint

eclectic-interior-ethnic-mood-notting-hill-studiomorton

eclectic-interior-ethnic-mood-notting-hill-studiomorton

a bathroom match with azure & marsala!

eclectic-interior-ethnic-mood-notting-hill-studiomorton - ethnic style bathroom

Images via Studio Morton

+

MORE ABOUT ETHNIC STYLE INTERIORS HERE

ENJOY ALL ITALIANBARK HOME TOURS HERE