Search for content, post, videos

Fall moodboard, autumn blues | #DESIGNTIME 07

autumn-moodboard-autumnblues-ITALIANBARK-designtime

autumn-moodboard-autumnblues-ITALIANBARK-designtime

 

Download our free Interior Trend Reports

and join more than 5000 subscribers to our weekly newsletter: unreleased contents, free trend reports and special discounts for our trend book and webinars

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Here I am, hot coffe on my left hand, putting together a fall moodboard for our topic “Autumn home inspirations“.

I’ve called it Autumn Blues and yes this reflects how I feel now. I do not love so much this season and if you follow ITALIANBARK you know this, you will guess from the blog colours as well,  so different from the falling leaves ones. I do also have a natural dislike for oranges (even if I like pumpkin in all its forms, but just for food 😉 .

I choose warm hues of browns together with indigo: those browns of the falling leaves, and of the hot coffee I’m drinking; those indigos of the blue jeans I restart to wear in autumn, and of the sky in the morning when I weak up, still  with a little bit of darkness outside.

Jeans and soft wool sweaters, the same I would use to dress my home for autumn. And my bed, of course.

Browns are those of natural leather, caramel and camel (I’m actually looking for a winter coat in this colour, any suggestion?), of cork, of plywood, materials I’m showing you more in next days…by now, just some anticipations.

Wish you a warm autumn  ♥

.

Sono qui, con un caffè bollente mentre fuori piove, a mettere insieme una moodboard a tema “Vestire la casa per l’autunno”.

L’ho intitolata Autumn Blues e sì rispecchia un po’ il mio stato d’animo del periodo, non amo questa stagione e lo si capisce già aprendo il blog che i “colori” che mi appartengono di più sono altri, di certo non quelli delle foglie che cadono (NB l’arancione non è proprio nelle mie corde. Credo sia il colore che mi piace meno in assoluto?).

Ho scelto però di partire da due tonalità che mi piacciono un sacco, il marrone nelle sue tonalità più calde e l’indaco: i marroni sono quelli delle foglie e della campagna qui intorno, ma anche del caffè caldo che mi sto bevendo; l’indaco è quello dei jeans che ritiro fuori inevitabilmente a settembre/ottobre e che metto praticamente ogni giorno, e che nella mia testa fanno tanto “autunno”, ma anche quello del cielo alla mattina, quando ci si sveglia ed è ancora un po’ buio fuori.

Assieme a maglioni caldi e tessuti soffici, quelli con cui vorrei rivestire la mia casa virtuale per l’autunno. E il letto ovviamente, in cui mi ritirerei per un lungo letargo.

 I “marroni” con cui vorrei vestire la casa sono invece quelli della pelle naturale, del caramello e del cammello (sono alla ricerca pure di un cappotto in questo colore, a proposito, suggerimenti?), del sughero, tutti materiali di cui vi mostrerò nei prossimi giorni…vi dò un piccolo anticipo oggi con qualche ispirazione a tema.

Buon autunno  ♥

autumn-home-inspirations-designtime-ITALIANBARK-kara-rosenlund

autumn-home.inspirations

autumn-home-inspirations-designtime-ITALIANBARK-2

autumn-home.inspirations-designtime-ITALIANBARK-3

autumn-home.inspirations-designtime-ITALIANBARK-fall-table-setting

autumn-home.inspirations-designtime-ITALIANBARK-fall-table-setting

 

Stylist and photographer Kara Rosenlund 2. A cup of Jo 3. KifKef.be 4. Kira Brandt via BoBedre 5.6. Matt Armendariz with West Elm via

Moodboard ©Elisabetta Rizzato | ITALIANBARK  Sources 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.

.

 

PS: I’m looking forward for many other autumn inspirations to change my mind about this season, waiting for my fellow bloggers colleagues…let’s have a peek to our Facebook page Designtime?

PS:  Confido comunque nelle mie colleghe per cambiare idea e iniziare a farmi piacere questa stagione… a proposito vi va di sbirciare nella nostra pagina facebook qui?

.

 

 

designtime  Design Time è una rubrica mensile di un piccolo gruppo di bloggers italiane che si sono date appuntamento per scambiare idee e ispirazioni intorno allo stesso tema. Ogni mese un tema nuovo, ogni mese nuove ispirazioni. Benvenuti!”

Design Time is a monthly coloumns created by a small group of Italian design bloggers who shares ideas and inspirations around a common topic. Every month a new topic, with many new inspirations. Welcome!”

arscity  interiorbreak  italianbark  mommodesign  unduetreilaria