Search for content, post, videos

WORKSPACE | Style your home office corner

home office corner design, home office, home workspace, desk styling, pib

Ok let’s face reality, there’s still plenty of time to my official summer holidays and today I would like to start the week talking again about working spaces. It’s been a while since last time I did it, right?

I’m doing this post in collaboration with PIB  – Produit Interior Brut, an online store that I recently discovered with an interesting selection of vintage style furniture and home accessories.

Download our free Interior Trend Reports

and join more than 5000 subscribers to our weekly newsletter: unreleased contents, free trend reports and special discounts for our trend book and webinars

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

I ‘m very particular about work-from-home spaces, because at present my studio is in my home. I tell you the truth: I have no intention of moving from here in an office, by now. I mean in a real office outside the home.

Maybe because I started working as 100% freelance just a few months ago, but I believe that having a quiet corner at home where you can work, without car races in the morning, with all the comfort of your own home, seems to me more a luxury rather than a lack. No, I do not feel start cleaning the house or watching TV while I work… an no way, I do not work in my pajamas (for sure not in heels but I think you must keep a certain decorum even if you work from home. Against solitude, some good music (I  finally can listen to the music that I choose 😉


a66ce6a4d432728e4715f0a9d52f4813

source

Diciamoci la verità, alle vacanze ufficiali manca ancora un bel po’ e oggi mi è tornata voglia di parlare di spazi per il lavoro da casa. Era da un po’ che non ve ne parlavo e lo faccio oggi con un po’ di ispirazioni per l’angolo ufficio, per iniziare la settimana lavorativa.

Ve ne parlo in collaborazione con PIB  – Produit Interior Brut, uno store online che ho scoperto di recente e che offre un’interessante selezione di arredi e accessori per la casa.

E io al tema ufficio di casa ci tengo particolarmente, perché al momento il mio studio è proprio a casa mia. E vi dico la verità: non ho nessuna intenzione di muovermi da qui, per ora. Intendo in un ufficio vero fuori casa.

Sarà che ho iniziato a lavorare da freelance al 100% da pochi mesi, ma ad oggi avere un angolo in casa propria in cui potere svolgere il mio lavoro in tranquillità, senza dover fare le corse in macchina, con tutte le comodità che solo casa propria, a me sembra un lusso più che una mancanza. Magari un giorno cambierò idea o le cose si evolveranno in modo diverso chi può dirlo, ma al momento non ci penso proprio ecco. E no, non mi viene voglia di pulire casa o  di guardare la tv mentre lavoro…no, non lavoro in pigiama, certo non sto in tacchi ma credo che un certo decoro ci vuole anche lavorando da casa. E alla solitudine rimedio con un po’ di musica, finalmente ascoltando la musica che scelgo io, in ufficio non potevo mai decidere 😉



the home office corner

I already told you a lot about my home office corner here : I’m really lucky to have one dedicated room at home, a quite room where I can focus and work with concentration. But what about those of you who don’t have one study room at home? No problem: in this case, the home office corner becomes even more fun to create!

I say this because in this case you must go beyond the usual proposals for office furniture, by choosing a stylish match of furniture and accessories. An original vintage desk, a table lamp different from the usual desk lamps, something to decorate the corner wall. Your workplace is not  just functional but also pleasant to the eye.

Here I am with some inspirations from the web and some shop advice from PIB!

::

l’angolo ufficio in casa

Del mio angolo ufficio ve ne avevo già parlato l’anno scorso qui: ho la fortuna di avere una stanza dedicata in casa che mi permette di isolarmi quanto basta dal resto e lavorare con concentrazione. Ma per chi non ha una stanza da poter adibire ad ufficio di casaNessun problema, anzi: forse in questo caso l’angolo ufficio diventa una sfida ancora  ancora più divertente da affrontare.

Dico sfida perché in questo caso lo sforzo da fare è quello di andare oltre le proposte classiche per l’arredo ufficio scegliendo qualcosa che si caratterizzi all’interno del living. Una scrivania particolare, una lampada da tavolo che sia un po’ diversa dalle solite lampade da tavolo, qualcosa a parete per decorare un angolo che non sia solo funzionale ma anche piacevole alla vista.

Vi lascio qualche suggestione dal web e alla fine qualche consiglio proprio da PIB !


 

ecletic-interior-bricks-7

Love Warriors via ITALIANBARK

workspace_monday_frenchbydesign_april-1

Vintagepiken

cassiepyle-2

Crédits Photos : Cassie Pyle – Son blog : The Veda House

muuto_visu

Mundadaa

scandinavian-living-5

Entrance makleri via ITALIANBARK


the home office corner design |  shoplist


VINTAGE-DESK copia

desk | katalina

lamp | ora table lamp

chair | lidingo

wall decor | wire mash magazine rack


VINTAGE-DESK 2copia

desk | dabar

lamp | 1957 desk lamp

chair | industrial perforated sheet chair

wall decor | joy neon sign


PS: Lo store PIB è francese ma da poco ha aperto lo store online anche per l’Italia !

::

MORE WORKSPACE INSPIRATIONS HERE

FOR AN ONLINE ADVICE CONTACT ME HERE