Search for content, post, videos

HOME TOUR | A colourful apartment in Paris

If I would have to choose an interior to match my June moodboard I posted here, this Parisian home would be the perfect one.

This colourful apartment in Paris is the home of Delphine Estour, a creative interior designer, and her family. She transformed a typical ‘Haussmannian’ apartment in a fun home filled with personality, colour and decorating details.

The apartment surface is more than 200 square meters and it’s the perfect place for a large family with three children, but also a creative place for the designer to work from home (raise your hand if you would like to work from here as well..!).



The classic architectural features, such as the ceiling moldings, are transformed into joyful details thanks to a splash of turquoise paint. Isn’t this a genial idea? To complete the living room style, a mix&match of patterned wallpapers and a velvet sofa in purple.

The big living opens to the kitchen, which is an IKEA kitchen painted in a deep grey, matched with a vintage table and chairs to add an interesting retro-boho vibe (love the chairs! ). The glass pendants come from a flea market as well.  In the other rooms, some touches of turquoise are mixed with dark grey and other neutral hues, to create a coherent colour scheme but less colourful than in the living room.

What do you think of this colourful apartment? Isn’t it lovely?

||| I’m sure you will like these colourful home tours:

[ ITALIAN BELOW ]

via Inside Out  – Ph Germain Suignard – Styling Sandrine Echivard


[ ITALIAN ]

Se dovessi accostare un progetto di interni alla mia moodboard di Giugno che ho pubblicato qui , questo appartamento Parigino sarebbe perfetto.

Questa coloratissima residenza a Parigi è la casa di Delphine Estour, interior designer, e della sua famiglia, ed è stata trasformata con una grande dose di creatività da tipico storico appartamento ‘Haussmanniano’ in una casa originale, accogliente, colorata e piena di dettagli unici.

La superficie dell’appartamento è di oltre 200 metri quadri ed è la casa perfetta per una grande famiglia con tre bambini, ma anche per essere un luogo di lavoro creativo e di ispirazione della designer (alza la mano se lavoreresti anche tu da qui? Io decisamente sì)

I dettagli architettonici in perfetto stile haussmanniano, come le modanature e gli stucchi, sono stati trasformati grazie ad una decisa tinteggiatura di turchese acceso. Certo si tratta di una scelta azzardata, ma a mio avviso in questo caso è davvero ben riuscita. Questo anche grazie all’accostamento di carte da parati diverse, mixate in differenti pattern seguendo una ricca palette di colori accesi e coerente. Infine, un divano in velluto viola completa il soggiorno.

Sul living si apre la cucina, che altro non è che una cucina IKEA tinteggiata in grigio scuro, e resa meno banale grazie all’abbinamento con il tavolo e le sedute vintage (peraltro bellissime). Sono state acquistate ad un mercatino delle pulci anche le tre lampade in vetro. Nelle altre tre stanze, torna il turchese come motivo dominante di tutta la casa, anche se abbinato a grigio scuro e tinte più neutre.

Che ne dite di questa casa coloratissima? Piace, o troppo colore ?