Search for content, post, videos

HOME TOUR | Neutrals and Mint in a Cozy Swedish Home

I love the colours of this Scandi apartment and will start the week with this home tour.

They are those light green and greige which I talked about also in the paint trends for this summer 2017 post : fresh and new colors to give the home a new look, that you can try at home if you are in the mood for a home restyling. We actually spent the weekend by moving out furniture and painting windows and doors, but still a long way ahead before seeing the final result!

In the meantime, I browse some Scandi real estates’ websites, which are always a very good source for inspiration. The key of their succes is in the work of interior styling done in the properties on sale, to make them more appealing in pics and for the customers. To be said with the correct word, in the home staging work.

||| Remember here about the 10 ideas to steal from Scandinavian interiors?



This home from Entrance Makleri for example is full of interesting ideas to be inspired from.

I love how the kitchen was furnished. One side with floor-to-ceiling-closed cabinets in grey and leather pulls ( here you can fin more inspo on diy leather handles), the other side with a simple shelves, tiles and green. Actually I like very much the colour match match between grey, wooden top, white tiles and light green cladding.

The sitting room instead is more on neutrals and beige, decorated with a gallery wall of prints and objects adding a touch of colour. It’s also interesting that the television was placed in a semi-recessed shelving, in this way it is part of the decor and not just a cumberstone black object placed somewhere.

The bedrooms are colourful as well. The master bedroom is decorated with mint-green and a beautiful wallpaper in green palette, and very few accessories (no need of objects with such a beautiful wallpaper!)

What do you think? Like this home or not?


[ITA]

Mi piacciono moltissimo i colori di questa casa Svedese con cui vorrei cominciare la settimana qui nel blog.

Sono un po’ lo stesso verde e quel greige di cui vi parlavano qui, nel post dedicato ai colori per rinnovare casa quest’estate: colori attualissimi per dare un nuovo look alla casa, nel caso come me siate in vena di cambiamenti! Noi abbiamo passato il weekend a spostare mobili e ridipingere infissi, ma c’è ancora un bel po’ di lavoro da fare…

Intanto mi sfoglio un po’ di siti immobiliari Svedesi che sono sempre un’ottima fonte di ispirazione. Il vero punto vincente di questi siti è il modo in cui le case vengono allestite, il lavoro di styling che viene fatto per rendere la casa più bella, fotografabile, e quindi vendibile. Anzi per dirla con un termine molto attuale, un grandissimo lavoro di home staging.

||| Qui vi parlavo delle 10 lezioni da imparare dagli interni Scandinavi, ricordate?



Questo appartamento Svedese pubblicato da Entrance Makleri è pieno di tanti spunti di arredo e decorazione interessanti.

A me piace moltissimo, ad esempio, come è stata arredata la cucina: una parte a contenitori chiusi, in grigio con piccole maniglie in pelle (ricordate: di maniglie in pelle ve ne parlavo già qui), una parte con mensola. Bello anche l’abbinamento tra mobile grigio, ripiano e scaffale in legno, piastrelle bianche e boiserie in verde.

Il salotto è invece in tonalità neutre e beige, con una gallery wall di stampe e oggetti che aggiunge un bel tocco di colore. Interessante come è stata integrata la televisione in una libreria su misura semi-incassata, diventando quindi parte dell’arredo e non un oggetto ingombrante e fuori posto.

Anche nelle camere è stato scelto il colore. La camera matrimoniale è decorata con pareti verde-menta e una carta da parati floreale sempre nei toni del verde, assieme a pochissimi altri elementi di arredo. 

Cosa ne pensate?


.the.home.tour.


Via Entrance Makleri