Search for content, post, videos

HOME TOUR | White and tartan in a fascinating small apartment

white-tartan-small-apartment

Look at this beautiful 40 sq mt small apartment I found in Swedish website Alvhem.

This interior is the proof that going for total white in small spaces can be a winning choice. Love also how the white elements contrast with some wooden ones, how vintage pieces are mixed in such a white space. I love also the choice of a colourful Persian rug in the living, it adds a touch of colour and decor which is really perfect here.

Are you wondering where you can find this amazing white tartan wallpaper? I found this website selling many beautiful kinds of checked pattern on wallpapers.

If you feel this kind of pattern is too classic, have a look at this notebook wallpaper that was used in another Scandi interior I featured on the blog a few time ago. Isn’t it gorgeous?



Guardate questo piccolo appartamento di 40 mq che ho scovato nel sito svedese Alvhem.

Secondo me questo riuscitissimo styling è la prova che un bianco assoluto negli spazi piccoli è una scelta vincente. A patto di adottare qualche soluzione di rottura che ne spezzi la monotonia, come lo sono ad esempio gli elementi vintage in legno naturale e scuro. Mi piace moltissimo anche la scelta di aggiungere un tappeto persiano fortemente decorato, che crea una bella macchia di colore nel living.

Se vi state chiedendo anche voi dove potete trovare questa carta da parati tartan, io ho già fatto una piccola ricerca e scovato questo sito che ne vende un sacco di tipi, proprio di carte da parati svedesi.

E se invece pensate che questo tipo di pattern sia troppo classico, date un’occhiata  a questa carta da parati quadrettata utilizzata in un altro appartamento scandinavo, che vi avevo mostrato un po’ di tempo fa. Non è stupenda?


::

ENJOY ALL THE HOME TOURS ON ITALIANBARK HERE

MORE INSPO ON WHITE HERE