::
A few days ago I spotted this amazing loft in London literally filled with green and I came back want to talk about plants at home here in the blog.
If you feel sometimes nostalgic for the warmer months in the colder season, like I do, the best way to fight it is to fill your house with natural green. The plants will feel good with the warm temperatures of the winter home, and we will feel better by breathing cleaner air thanks to them.
I already spoken several times about indoor plants , but I always overlooked about one detail, the vases and indoor planters choice.
|| find more about decorating with plants
|| find everything about green design here
Qualche giorno fa ho scovato queste immagini di un loft londinese letteralmente pieno di verde e mi è tornata voglia di parlare di piante in casa qui nel blog.
Se come me nella stagione fredda avete nostalgia dei mesi più caldi, il modo migliore per combatterla è riempire la casa con tanto verde naturale. Le piante stanno bene con la temperatura mite della casa d’inverno, e noi stiamo meglio respirando aria più pulita grazie a loro.
Di piante e tipologie di piante da mettere in casa vi ho già parlato più volte, ma ho sempre trascurato un dettaglio che non è affatto secondario: la scelta del vaso.
|| decorare casa con le piante
|| tutti i post a tema green design qui
about plants and indoor planters
Do you choose first the plant or the planter? I actually start for choosing the second. Probably it’s just because for me the vase is first of all a decorative item, that can add a nice touch to an interior, even before being the container one plant. Therefore I find myself first with an empty vase purchased somewhere simply just because I liked it, choosing then the plant to be put inside it.
The main thing to consider while choosing the plant, is of course its size. You have to consider the plant capacity for growth and the space for the roots: a plant will stand suffer both from being in a pot which is too large, and compressed in one too small.
di piante e di vasi
Voi scegliete prima la pianta o il vaso? Io credo di essere della seconda categoria. Semplicemente perché per me il vaso è innanzitutto un oggetto di arredo, prima ancora che contenitore per la pianta. Quindi molto probabile che io mi trovi prima con un vaso vuoto acquistato da qualche parte semplicemente perché mi piaceva, poi a scegliere la pianta da posizionarci.
In realtà ecco l’importante è scegliere la pianta in base alla sua capacità di crescita, considerando anche lo spazio per le radici: una pianta starà male sia in un vaso troppo grande che compressa in uno piccolo, quindi innanzitutto importante considerarne le dimensioni.
about planters and materials
Talking about pots and materials, there’s really a huge range of choice. From the classic terracotta pots, to those in stainless steel, to plastic and fiberglass vases, but also pots in zinc, in poly rattan … Here as well we must say that the aesthetic cannot be the unique criterion of choice!
For example, the fiberglass and plastic pots don’t have a series of problems typical of classic terracotta pots, such as for example the algae formation. They are also lighter, more robust, they are available in any size and can also be used as a nice green divider for interior spaces. Fiberglass planters sometimes also contain a small amount of stone inside, that ensures a more natural appearance, similar to stone or clay plant pots. Here you can find a huge selection of outdoor and indoor planters
Then, there are all the beautiful DIY planters and pots ideas from the net to be inspired by.
What is your favorite from the images below?
about planters and materials
Se passiamo poi a parlare di vasi e materiali, si apre davvero una gamma vastissima di scelta. Dai classici vasi in terracotta, a quelli in acciaio inox, ai vasi in plastica e vetroresina, ma anche vasi in zinco, contenitori in rattan sintetico…Va detto anche qui che l’estetica non può essere l’unico criterio di scelta (ahimé)
Ad esempio, i vasi in vetroresina e plastica risolvono una serie di problemi che i classici vasi in terracotta inevitabilmente hanno, come ad esempio la formazione di alghe. Sono anche più leggeri, più robusti, ed essendo praticamente di qualsiasi dimensione possono diventare anche dei veri e propri divisori per spazi interni. Nei vasi in vetroresina in particolare viene solitamente aggiunta una piccola componente di roccia, in modo da fargli assomigliare a vasi più naturali in pietra. Qui potete trovarne una vastissima selezione
Ci sono poi infine le tantissime idee fai da te che si trovano in rete da cui prendere spunto.
Qual è la vostra preferita tra quelle qui sotto?
sources | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
Hazeseaa
Loft images JJ Locations