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ITALIAN INTERIORS | Two Milanese interiors with eclectic charme

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Let’s go back with the usual Monday routine (!) with two new projects for Italian beautiful interiors coloumn.
I’ve already talked here and here of the importance that the historical features have in the interior design of my country…and in these two Milanese interiors by BC Architetti Associati I’m going to show you today, once again the new fits perfectly with the old…
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milanese apartment, beautiful italian interiors on italian bark

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The first interior design project is located in an elegant Milanese building of the Nineteenth century near Porta Venezia.
The inspiration of the interior design comes from the wonderful ceiling in the living room, and from the floor in the living room and in the bedroom, a parquet flooring in the traditional herringbone pose, but in a particular teak veener finish, an unusual variant of the classic oak, widely used in the Milanese homes of the period.
From these element it comes the choice of gray shades, which create a neutral and contemporary background. Very interesting is also the choice of furniture: some antiques, including an Empire chest of drawers, two armchairs and two Louis XV tables of the Eighties are mixed with with some design icons – including an Eero Saarinen table for dining and a coffee tables by Marcel Breuer in front of the sofa – and with some modern pieces with great aesthetic value, such as some 70s lamps.
But what I love are those big posters of the 40s and 50s, that color and enlight the walls of the living room and the kitchen.
(ITALIAN VERSION BELOW)

milanese apartment, beautiful italian interiors on italian bark

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Immagine

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L’ispirazione degli interni è venuta dal meraviglioso soffitto a cassettoni presente nel salone, e dal pavimento che si trova sempre nella zona living e nelle camere da letto: un parquet inchiodato nella tradizionale posa a spina di pesce con fascia e bindello, ma particolare nell’essenza di teak, insolita variante al più classico rovere, molto usato nelle case milanesi dell’epoca.
Da qui nasce la scelta cromatica del grigio, che crea un involucro neutro e contemporaneo, perfetto come sfondo per dei complementi di arredo più accesi.
Molto interessante è inoltre la scelta degli arredi: alcuni pezzi di antiquariato, tra cui un cassettone Impero, due poltrone Luigi XV e due tavoli dell‘800 con base in ghisa vengono mixati con alcune icone del design contemporaneo – tra cui il tavolo di Eero Saarinen per la sala da pranzo ed i tavolini bassi di Marcel Breuer di fronte ai divani – e con pezzi modernariato anonimo, ma di grande valenza estetica, come le lampade anni ’70 in peltro. Ma ciò che maggiormente mi piace sono quei grandi manifesti degli anni ’40 e ’50, che colorano e animano le pareti del living e della cucina.
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milanese loft, beautiful italian interiors on italian bark

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The second project that I’m showing you today is located in Milan as well, but it’s a 11o sqm loft on two levels, recovered from an old carpentry.

The interior design inspiration came by the soul of the place, and the aim was to create a warm and intimate ambience that mix tradition and eclecticism, by keeping the original structure around a central courtyard. Note on the choice of colors: two neutral tones in contrast between themselves (a light taupe and a dark brown), that bring out the colors of paintings and rugs.

Here again, furnishings come from different times: antique furniture, such as the console, together with modern pieces, with the memories from the architect’s travels… for example, there’s an ancient Chinese incense burner, almost wrapped up by the vibrations of dark color used for the walls and for the library.

(ITALIAN VERSION BELOW)

milanese loft, beautiful italian interiors on italian bark

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Anche il secondo progetto che vi mostro oggi si trova a Milano, precisamente in zona porta nuova, ed è un loft su due livelli di 110 mq ricavato da un’ ex falegnameria.
L’idea è stata quella di lasciarsi ispirare dall’ anima del luogo per dare vita a uno spazio accogliente e intimo in cui mescolare tradizione ed eclettismo, mantenendo la struttura originaria a ferro di cavallo attorno a un cortile centrale. Fondamentale anche in questo progetto la scelta dei colori: due toni neutri e contrastati (tortora chiaro e testa di moro) , che fanno risaltare i colori di quadri e tappeti.

Anche qui, arredi di genere ed epoca diversa: dai mobili antichi, come la consolle in ingresso, a quelli di modernariato, fino ai ricordi dei molti viaggi compiuti…ad esempio, un antico incensiere cinese, che viene quasi avvolto dalle vibrazioni del colore scuro usato per pareti e per la libreria.
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