Search for content, post, videos

About a day of shadows, colours and bloggers chitchat

Let’s take a beautiful sunny day in mid-September. The green plains of Venice outskirt. And a country farmhouse with pool.

Then let’s add a group of fellow bloggers who chitchat online almost every day, but haven’t seen each other for a while. And a colourful workshop.

Download our free Interior Trend Reports

and join more than 5000 subscribers to our newsletter: unreleased contents, free trend reports and special discounts for our trend book and webinars

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Let’s cover all this with a huge design sail.

These are the ingredients of the beautiful day I spent last Tuesday with KE Outdoor Design, this time near my place…

::

Metteteci una splendida giornata di sole di metà Settembre. Il verde delle pianure della provincia di Venezia. E un casolare di campagna con piscina.

Aggiungeteci poi un gruppo di blogger che si sentono online in pratica tutti i giorni ma dal vivo non si vedevano da un po’. E un workshop sul colore.

Coprite il tutto con una grande vela di design.

Sono gli ingredienti della bella giornata che ho trascorso martedi in compagnia di KE Outdoor Design, a pochi passi da casa mia…


 

ke_casadeiracconti_1-8


the location la casa dei racconti

The big sail you see in pic is KHEOPE and it was installed in the dehor of La Casa dei Racconti, a charming hotel on the outskirts of Treviso and Venice.

The hotel was a typical rural building of the early Twentieth century, turned into hotel thanks to a restoration which has preserved its typical rustic charm. Even more fascinating thanks to the green countryside that surrounds it

::

La mega tenda che vedete in foto è KHEOPE ed era stata installata nel dehor di un affascinante hotel alle porte di Treviso e Venezia dal nome La Casa dei Racconti.

Prima di essere trasformato in struttura ricettiva, il complesso era un classico edificio contadino di inizio Novecento. Il restauro ne ha mantenuto intatto il fascino rustico tipico dei casolari della zona, reso ancora più suggestivo grazie al verde delle campagne che lo circondano


img_8416

img_8417

img_8415


workshop colours of the shadows

Colour was the topic of our day, to be precise the colour of shadows.

Shadows have their own colour, of course. And sometimes the shades of shadows can be even more interesting than the same colour seen in full sunlight. This was explained by the color designer Francesca Valan with a series of fun and interesting exercises on the topic.

Although I must say that my favorite was the big colour sphere that we mounted with great pride!

::

La giornata si è svolta attorno al tema del colore, e ancor più nello specifico del colore delle ombre.

Le ombre hanno colore, certo. E anche delle tonalità che possono risultare più interessanti del colore che siamo abituati a vedere sotto la luce piena del sole. Ce lo ha spiegato la colour designer Francesca Valan con una serie di esercizi divertenti e interessanti sul tema.

Anche se la mia preferita devo dire che è stata la grande sfera di colori che abbiamo montato con altrettanto grande orgoglio! 


img_8425

img_8421

img_8420

img_8418

img_8419

img_8422

img_8311


the brand KE Outdoor Design

KE Outdoor Design is an Italian brand in the awning production since 1987. Design, manufacture and customization of arm, cassette and drop awnings, canopies, and pergolas.

We spent our day by the pool in the shade of KHEOPE, KE large design sail inspired by the world of sailing

::

KE Outdoor Design è un’azienda italiana leader nella produzione di tende da sole dal 1987. Non solo produzione ma anche progettazione e customizzazione di una gamma veramente ampia di prodotti che vanno dalle classiche tende per esterno a braccio, a quelle a cassonetto, e pensiline nonché tende ombreggianti.

La nostra giornata si è svolta a bordo piscina all’ombra della vela KHEOPE, il grande telo ombreggiante di KE ispirato al mondo della barca a vela


ke_casadeiracconti_1-9

 

more from KE Outdoor Design QUBICA

Colour and design are also the features of QUBICA, the awnings designed to be always beautiful, even when closed.

Designed by Robby Cantarutti, QUBICA is the cassette awning characterized by clean lines and customization. Indeed, it is available in 4 colours that can be matched in 16 different configurations, and it’s also available in the FLAT, PLUMB and LIGHT* versions.

QUBICA is a real design covering: minimal and clean, it fits perfectly to every kind of landscape. Behind its captivating design there’s a cutting-edge technology with a climate sensors system and the control by remote.

In short, let’s forget the old classical outdoor curtains 😉


keoutdoor-qubica-tenda-10

 


Colore e design sono le tematiche anche alla base di QUBICA, la linea di tende a cassonetto KE Outdoor Design pensate per essere belle sempre, anche da chiuse.

Progettata dal designer Robby Cantarutti per KE Protezioni Solari, QUBICA è la tenda a braccio a cassonetto che si contraddistingue per le sue linee essenziali e per la possibilità di personalizzazione. Infatti è disponibile in 4 colori che possono essere combinati per raggiungere 16 diverse configurazionie disponibile inoltre nelle tre versioni FLAT, PLUMB e LIGHT*.

QUBICA è un vero e proprio elemento di arredo outdoor: lineare ed essenziale, con elementi di fissaggio totalmente nascosti, si adatta perfettamente anche alle architetture più minimali e contemporanee, caratterizzandole con la sua linea bicolor. Non solo: dietro all’estetica accattivante si nasconde una tecnologia all’avanguardia con un sistema a sensori climatici, nonché la possibilità di controllarne il funzionamento da smartphone e tablet. 

Insomma, dimenticatevi le vecchie tende di casa della nonna 😉


keoutdoor-qubica-tenda-3

keoutdoor-qubica-tenda-4

keoutdoor-qubica-tenda-12

Images Elisabetta Rizzato @italianbark + KE protezioni solari

::

PS: In a few days I will tell you what all that chitchat between bloggers was about…I swear it, it was all about work (almost)

PS: A breve vi svelerò anche di che cosa chiacchieravamo io e le mie colleghe WEBLOG. Lo giuro, si parlava di lavoro (ok, anche)