Search for content, post, videos

HOME TOUR | Two beautiful Portuguese Interiors, plus some good memories

This year I feel to restart with the interior inspirations in a less usual way.

What about some inspiring minimalist interiors, this time not from Scandinavia or Italy, but  from the South – from Portugal? I feel inspired by Portuguese interiors and design, even if it’s really something I spot rarely on the web and magazines. I love how they mix a rustic design with a modern minimalist look, not to mention the azulejos traditional tiles.

Download our FREE report of the Top Interior Trends 2019/2020

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Also, one of my best memories belongs to the tour of Portugal we did two summers ago. I keep recommending this trip to everyone who ask me!

We rented one car and we explored all the Country: we started from Lisbon, went down to Alentejo and spent some days in Algarve, to go then up crossing the central regions and ending then with some days in Porto and the Douro valley.

 You can find the complete itinerary of Portugal here


[ita]

Quest’anno ricomincio in modo un po’ diverso. 

Con qualche home tour che spero sia di ispirazione, ma stavolta non vi porto in Scandinavia, non restiamo nemmeno in Italia, ma andiamo in Portogallo. Quello Portoghese è uno stile che mi piace moltissimo e ancora poco inflazionato, ma che secondo me meriterebbe più spazio. Un mix di stile rustico e di minimalismo moderno, per non parlare delle azulejos che dal vivo sono ancora più belle che in foto

Che poi uno dei ricordi più belli che ho è proprio il tour del Portogallo che abbiamo fatto due estati fa, lo consiglio sempre a tutti quelli che me lo chiedono!

Abbiamo girato il Paese in auto in lungo e in largo: partendo da Lisbona, siamo scesi nell’Algarve, per ripercorrere le aree più centrali fino a risalire a Porto e alla valle del Douro.

Trovate la pagina dedicata al viaggio qui 



My favourite places in Portugal?

My memory goes back to two, if I have to choose.

1 > Lisbon

with its azulejos and its vivid blue sky

No secrets, I preferred Lisbon to Porto, actually I felt in love with this city. With its decadent charm, its very lively daily and night life, its blue sky. Must travel again here!

azulejos e cielo blu

Che io abbia preferito Lisbona a Porto non è una novità, dato che mi sono proprio innamorata di questa città. Un fascino decadente e una città vivacissima, con un clima splendido. Ci voglio tornare!


© italianbark


A fascinating Portuguese interior in the city



This home renovation in Lisbon by ARKSTUDIO mixes the character and charm of old Lisbon apartments and the conform of a contemporary home. It’s a short rental home owned by a Brazilian couple. 

Questo progetto di interni di ARKSTUDIO mixa il carattere e il fascino delle vecchie abitazioni di Lisbona con uno stile contemporaneo. Si tratta di una casa vacanze di proprietà di una coppia brasiliana



2 > West Algarve and Alentejo

with its wasteland fields and high cliffs

Make sure to rent a car and drive in Portugal. One of the best roads is the Rota Vicentina, which crosses the south western border of the Country. Here I saw the best sunset of my life, between surfers, a few caravans, and high cliffs. (read here).  Driving in the central Alentejo was also really fun, still remember the colourful almost deserted villages where we stopped

campi deserti e scogliere

Il consiglio che senza dubbio mi sento di dare è di noleggiare un auto e girare il Portogallo on the road. Una delle strade più belle è la Rota Vicentina, che in pratica percorre la costa più a sud ovest del Paese. Qui ricordo di aver visto il più bel tramonto della mia vita, tra surfisti, qualche van e scogliere a picco sul mare. Ho un bellissimo ricordo però anche delle regioni centrali, con i loro campi deserti e paesi disabitati ma coloratissimi


© italianbark


A fascinating Portuguese interior in the countryide



Casa no Tempo (timeless house) is one sample of that rural minimalism I love of Portoguese style. Here the architect Manuel Aires Mateus did a really amazing job by trasforming an old country building in a simple and stylish get away. It’s located in Montemor-o-Novo, Alentejo.

Casa no Tempo (casa senza tempo) è il perfetto esempio del minimalismo rurale che mi piace tanto dello stile Portoghese. L’architetto Manuel Aires Mateus ha davvero fatto un lavoro eccezionale, trasformando un vecchio edificio di campagna in una casa vacanze di lusso ma di estrema semplicità. Si trova a Montemor-o-Novo, nella regione dell’ Alentejo.



You can find more on Portuguese holidays and golf holidays Portugal here

More inspiration on Portugal interiors and design? Have a look at these posts: