Search for content, post, videos

INTERIOR PALETTE | Mint for an old style living room

min palette dining room @italianbark

min palette dining room @italianbark


It’s been a long time since latest colour palette for interiors here on Italian Bark.

Download our free Interior Trend Reports

and join more than 5000 subscribers to our newsletter: unreleased contents, free trend reports and special discounts for our trend book and webinars

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Spring is getting closer and in this periodo of the year I have something like a magnetical attraction about mint colour and everything related with mint interiors. The more I’m searching about this colour the more I realize it’s a colour shade that can match with so many other different colours…Like in this colour palette I’m showing you today.

The original source for this image of a palette with mint for a living room is Bobedre.dk, even if I’ve found it while reading one of my favourite interior blogs, SfGirlbyBay. Love the choice of painting all wall in a mint shade, it refreshes a living room that without it would have looked too heavy in my opinion, with those dark wooden table and chairs, and that (beautiful) herringbone parquet.

Have you ever gone for mint in your home or your interior projects? I love it in pictures. But really by the moment I haven’t hazarded it yet….I’d love to hear your opinion about it!!

+

E’ passato un bel pò di tempo dall’ultima palette di colori per interni che vi ho proposto su Italian Bark.

La primavera si sta facendo sempre più vicina e non so voi ma in questo periodo io sento un’attrazione quasi magnetica per le tonalità menta e tutti gli interni che contengono in qualche modo questo colore.  Più vado alla ricerca di idee in questo senso e più mi rendo conto che è una tonalità che può essere abbinata in mille modi diversi e originali, come in questo abbinamento che vi faccio vedere oggi.

La fonte originaria dell’immagine è il magazine danese Bobedre.dk anche se l’ho trovata in uno dei  miei blog preferiti di interior americani, SfGirlbyBay.

Mi piace come qui sia stato scelto di dipingere un’intera parete in una tonalità tenue, ma comunque decisa, di verde menta, che da un aspetto completamente diverso a tutta la stanza. Provate semplicemente ad immaginarvela con la parete bianca, o magari in una tonalità neutra, l’effetto – soprattutto se combinato con quel legno scuro di tavolo e sedie, e con il parquet (comunque bellissimo) a spina di pesce- sarebbe stato completamente diverso.

E voi avete mai utilizzato questa tonalità a casa vostra o nei vostri progetti? Io a dire la verità devo ancora trovarne il coraggio. Mi piacerebbe sentire anche la vostra opinione!!

 

LOGO CON FIRMA nero