Search for content, post, videos

A Scandinavian home with poster decor that rocks

poster-decor-scandinavian-home

I saw this living room image of a Scandinavian home, recently appeared in Planete Deco, and I had a crush with it and with the whole home interior.

Download our free Interior Trend Reports

and join more than 5000 subscribers to our newsletter: unreleased contents, free trend reports and special discounts for our trend book and webinars

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

The fact is, I don’t have any info about it. No real source, nope a description, just a few lines and the plan dimensions- 107 mq.

So, I had fun in figuring out the story of the people living in this house: for sure, it’s a Nordic family, as the style is Scandinavian in every corner. It reminds me somehow of this bright home in Stockholm, with a similar black ad white poster decor…even if I remember that I chosen that home for its lovely kitchen in white and mint, very simple but with a beautiful styling.

In the interior I share today instead white and black are the protagonists, and this makes me think it’s a Swedish interior, probably…

.

blackwhite-poster-decor-scandinavian-living

.

Ho visto l’immagine dello scorcio di questo living, pochi giorni fa su Planete Deco, ed ecco colpo di fulmine per tutta la casa non solo per il soggiorno e per le sue stampe.

Peccato che non ci sia nessun’altra informazione in merito, nessuna fonte, nessuna descrizione, se non poche righe e le dimensioni della planimetria -107 mq.

E allora niente mi sono divertita ad immaginare chi potesse vivere qui dentro: di sicuro una famiglia nordica, dato che questa casa parla di Stile Scandinavo in ogni angolo. Mi ricorda un po’ questa casa luminosa di Stoccolma, anche qui con una simile decorazione a parete con poster, anche se devo dire che di quella casa mi ero innamorata invece della cucina, tutta nei toni del bianco e del menta -vi consiglio di darci un’occhiata, per me è troppo bella, semplicissima di per sè.

Nella casa Scandinava che vi mostro oggi invece dominano il bianco e il nero, il che mi fa pensare sia svedese – ma non ci metto la mano sul fuoco.

poster-decor-scandinavian-home- blackwhite living

.

Here we are, in this home, with all the traits of a Swedish interior: starting from a lot of Ikea, with that Stockholm rug striped in black and white – I would recognize it from kilometers, as I wanted to buy this for my home as well; bar stools from Dalfred line in black; the couch must be from ikea as well – should be a Karlstad in grey fabric, that’s to say the most featured ikea sofa on Pinterest?

.

Anche se i presupposti per una vera casa svedese qui ci sono tutti: a iniziare da un po’ di Ikea, con il tappeto bianco e nero a righe della linea Stockolm (lo riconoscerei a distanza di chilometri, ero indecisa se comprarlo anch’io); gli sgabelli da bar per il bancone della cucina in nero della linea Dalfred; pure il divano se non sbaglio è Ikea, ovvero il grigio Karlstad  in tessuto > detto anche il divano ikea protagonista di Pinterest. Sì mi sa che è proprio lui.

.

poster-decor-scandinavian-home- blackwhite kitchen

poster-decor-scandinavian-home

.

Also, there are some vintage pieces of furniture: like this stunning wall clock, or the typewriter, or the cupboard and the coffee table in the living in raw wood. In a perfect visual balance with the white&black interior space…

For sure, this is a family with children. Fortunately, they gaveallowed some colour to the child, lefting out black and white from the kids room!

Ci sono poi anche gli elementi di arredo di recupero vintage: come questo bellissimo orologio a parete, la macchina da scrivere, ma anche gli arredi del living come il tavolino da caffè e la credenza in legno. Il tutto perfettamente mixato ed equilibrato con il bianco e nero degli ambienti…

C’è poi da dire che si tratta di una famiglia con un bambino in casa: a lui-anzi mi sa lei- i colori li hanno concessi, per fortuna 😉

.

poster-decor-scandinavian-home- vintage typewriter

wall-decor-poster-decor-scandinavian-home-

poster-decor-scandinavian-home (7)

scandinavian home- kids room

.

When I see this kind of interiors, I feel a sense of frustration for not being a Scandinavian. Really, someone explain me how they can have such beautiful houses with few and sometimes cheap pieces of furniture and decor.

They don’t spend in bedside, they use simple stools. Chandeliers? Maybe you can hang just a bare light bulb. In their houses simple Ikea couches look gorgeous, in our Italian homes they look cheap. So, we invest lot of money in furniture and fill our homes with useless things…they spend less, buy less, and have amazing homes.

This sounds frustrating! Even more for myself, as I know I’m a revealer more than a minimalist one (about the concealer/revealer thing here he post) and my living is in a complete mess after my latest green shopping at Ikea.

Maybe I’m showing more about this next days…by now, I put up with it, my home will never look like this Scandi home!

.

Comunque, chiunque siano i padroni di casa, spiegatemi come è possibile che con così pochi elementi riescano a fare interni così belli.

Loro gli Scandinavi non si comprano comodini, usano degli sgabelli. Loro non appendono lampadari, ma semplici lampadine che da sole arredano. Loro si comprano il divano Ikea e a casa loro sembra una figata, a casa nostra lasciamo perdere, e infatti noi gli italiani ci spendiamo interi stipendi nel divano di casa, manco fosse un’automobile senza le ruote. Si ok noi abbiamo il nostro amato design, ma loro sono più fighi e basta: spendono poco e hanno case super, questa è la verità.

E niente, invece io a casa mia ormai le cose non so più in che angolo accantonarle. Vi dicevo un po’ di tempo fa che io sono una revealer con l’invidia verso i concealer, no? (vi rimando a leggere il post concealer/revealer per capirne di più). E vedeste cosa c’è nell’altra stanza in questo esatto momento, ho comprato delle nuove piantine (proprio da Ikea, ovvero quel posto i cui entri per comprare due cose e esci con venti, tu italiano) e ora non ho la più pallida idea di come farle stare.

Magari in settimana vi mostro qualcosa...intanto io mi rassegno, una casa così non ce l’avrò mai, se non qui nel mio caro blog 😉

poster-decor-scandinavian-home (11)

poster-decor-scandinavian-home (1)

 

FIND MORE HOME TOURS IN I’D LIKE TO LIVE HERE