Search for content, post, videos

ITALIAN INTERIORS | Beautiful interior in a Sicilian cave: Casa Talia

casa talia, sicilian interior, cave interior

sicilian-interior-casa-talia

As for every Monday, I like to start the week with an interior project, or a design object or something innovative from Italy, and today I want to show you a project that I’ve found in Dezeen website and that has suddenly hitten my attention.

Download our free Interior Trend Reports

and join more than 5000 subscribers to our weekly newsletter: unreleased contents, free trend reports and special discounts for our trend book and webinars

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Casa Talia“, by architects Marco Giunta and Viviana Haddad

Last week we’ve already talken about the contrast between old and new and in particular about modern interiors in ancient Trulli, the typical Apulia constructions; today we also talk about old and new, and about a project in Southern Italy, however in this case it’s located in beautiful Sicily region.

*

Come ogni lunedì, mi piace iniziare la settimana con un progetto di interni, di design o una novità del mio Paese, e oggi vorrei mostrarvi un progetto che ho trovato in Dezeen e che mi ha particolarmente colpita: casa Talia, degli architetti Marco Giunta e Viviana Haddad.La settimana scorsa abbiamo già parlato di contrasto tra vecchio e nuovo e in particolare di interni moderni in antichi Trulli, la tipica costruzione della Puglia; oggi parliamo sempre di un progetto del Sud Italia ma in questo caso ci troviamo in Sicilia.

 

 ::

The peculiarity of this interior is to be located in real caves in the city of Modica, which have been wisely converted into six deluxe suites that can be found for rent in WelcomeBeyond website.

The interior design project has been developed with great respect of the existing place: walls have been restored with local materials, and the interior style is also in harmony with the surrounding space. The architects choose to use just natural and local materials, like bamboo for the ceilings and handcrafted or restored furniture.

*

La caratteristica principale del progetto e la sua collocazione: infatti esso si sviluppa all’interno di vere e proprie caverne della città di Modica, che sono state sapientemente riconvertite in sei suites di lusso disponibili come case vacanze nel sito WelcomeBeyond.
Il progetto di interior design è stato portato avanti con grande rispetto dell’esistente: infatti le murature sono state restaurate con materiali del posto, e lo stesso stile degli interni è in grande armonia con lo spazio circostante. Gli architetti infatti hanno appositamente optato per materiali naturali e del luogo, scegliendo ad esempio il bamboo per i soffitti, ed elementi di arredo fatti a mano e in molti casi restaurando mobili antichi..
.

#beautifulitalianinteriors #sicilianhouse

::
Every room is different from the other, with the common mood of Mediterranean interior style.
These rooms should be added to yesterday post about Ethnic style interiors, don’t you think so?
In the meantime while looking at thse pictures I’m dreaming of summer and holidays…and there’s still a long time to wait, in the meantime I wish you a good start to the week!
::
Un’altra caratteristica originale: tutte le camere sono diverse tra loro, e il tema comune allo stile di interni scelto sono i Paesi del Mediterraneo. Queste camere andrebbero aggiunte al mio post di ieri riguardo lo stile etnico, vero?
A me nel frattempo è venuta una grande voglia di estate e vacanze…c’è ancora un bel pò da aspettare, intanto vi auguro un buon inizio di settimana!
.
Images via Dezeen and Welcome BeyondPhotograph by Simone Aprile
 ::

BROWSE MORE ITALIAN INTERIORS HERE