Search for content, post, videos

TRAVELS | 10 reasons to visit Singapore (against all those who hate it)

visit singapore, reasons visit singapore, travel singapore, italianbark interior design blog,

Singapore was in my top 5 of cities to be visited once in their lifetime. Along with Tokyo ( ✓), New York ( ✓), Rio ( ✓), Dubai (missing).

Before leaving, I already knew that it is a city-state, with the highest reddit of the world, a clean and ultra modern city, with zero crime. With the most beautiful and functional airport in the world.

What I didn’t know is that the weather is really suffocating, but lots of green among the skyscrapers makes the climate more acceptable. I did not imagine that people here dress in the same way as in Milan or London (go to lunchbreak in downtown and you will understand what I mean), but they seem to live in a less hectic way. The metro here is never crowded, people wait in tidy order on the sides of the doors, there are even footsteps steackers to show you where to stop.

Singapore welcomes tourists with the dazzle of light shows, from the futuristic ones of the Gardens by the Bay, to the water ones of the Marina Bay. I wondered how rich this Country may be, to host these amazing shows every day for tourists completely for free. Singapore people are honest and respectful, proud of their diversity and jealous of their city. And yes, Singapore is really expensive, but I think there is a reason.

If the climate were different, I think I would like to live here in Singapore. For sure, I will come back one day.

Last thing: travel bloggers usually hate Singapore, they say it’s too artificial and not an authentic Asian city. Further confirmation that I’m not a travel blogger 😉


[ ITALIAN ]

Singapore è una di quelle città che da sempre sono state nella mia top 5 di metropoli da visitare una volta nella vita. Insieme a Tokyo (vista), New York (vista), Rio (vista), Dubai (manca).

Prima di partire già lo sapevo che è una città stato, con reddito pro-capite più alto al mondo, uno stato pulitissimo, ultra moderno, con multe salatissime per cose ridicole e zero criminalità. Con l’aereoporto più bello e funzionale del mondo.

Quello che non immaginavo è che il caldo a Singapore è davvero un caldo che ti attanaglia ad ogni ora del giorno e della notte. I palazzoni svettano in questo caldo micidiale, ma a livello strada c’è un tessuto di verde urbano perfetto e bellissimo che rende anche il clima più sopportabile. Non immaginavo che la gente si veste come a Milano o Londra (andate in pausa pranzo nella downtown per capire), ma sembra andare meno di corsa, semplicemente in ordine. La metro non è mai affollata,  la aspetti in fila come a Tokyo, ma a destra e a sinistra delle porte, per facilitare chi esce. I biglietti della metro li compri solo alla macchinetta, e in contanti, e questo invece non ti facilita per nulla.

Singapore è una città che accoglie i turisti in una patina di città perfetta e che lo abbaglia di spettacoli di luci, da quelli serali dei futuristici Gardens by the Bay, a quello di acqua e luce del Marina Bay: non si bada a spese qui, e lo si capisce. La gente di Singapore è onesta e rispettosa, fiera delle sue diversità e gelosa del suo ordine. E’ vero, Singapore è costosa: ma ci sarò pure un motivo.

Ve lo dico, io se non fosse per il caldo a Singapore ci vivrei. Di sicuro, ci tornerò.

Ah un’ultima cosa: i travel bloggers in genere odiano Singapore, la definiscono troppo artificiale e troppo poco asiatica. Ma ve l’avevo già detto qui, che non sono una travel blogger, no?


10 reasons to visit Singapore


#1

for its cosmopolitan attitude | per il suo essere cosmopolita



Singapore is a collage of different communities and religions, a multi-racial society, each one living respectfully alongside each other. An unique cosmopolite city which reflects in the architecture, which is an amazing blend of old and new, of super modern skyscrapers with heritage buildings.

Singapore è un collage di culture, religioni e comunità differenti, una società multirazziale in cui ciascuno convive nel rispetto dell’altro e delle regole. L’anima cosmopolita della città si riflette nella sua architettura, un mix unico di vecchio e nuovo, di grattacieli super moderni e di edifici storici.


#2

for the Gardens by the Bay | per visitare i Gardens by the Bay



Gardens by the Bay are ones of the most spectacular gardens in the world, a very touristic attraction but really really fascinating. In these amazing gardens you will find the Supertrees, where you can enjoy a skywalk on a suspended walkway or  the show from below, especially a stunning light show taking place every evening. In the gardens, there’s also the amazing Cloud Forest, a huge greenhouse with a 35-metre tall mountain covered in tropical vegetation and a waterfall

Gardens by the Bay sono certamente tra i giardini più spettacolari del mondo, un’attrazione molto turistica ma che a me è piaciuta moltissimo. Non solo verde, ma anche architetture pazzesche come i Supertrees (da non perdere, lo spettacolo serale di luci e musica) e la  Cloud Forest, una serra enorme contenente una montagna ricoperta di vegetazione tropicale e una cascata


#3

for the skyline at night | per la skyline notturna




#4

for its airport | per il suo aereoporto



Many people travel to Singapore just as a stop-over from different flights, and this is actually the most important one in the Far East. Changi Airport is the best airport in the world and if you have the chance to spend some time here you will easily understand why. There’s even a swimming pool available for the longest stays!

This amazing airport, already huge, is now expanding with a futuristic project called “Jewel,” scheduled for completion in 2018. It will feature the world’s tallest indoor waterfall, gardens, walking trails, retail shops and a new hotel.

Molti si ritrovano a Singapore solo perché di scalo tra i voli aerei più lunghi, essendo uno degli snodi più importanti dell’est. L’aereoporto di Changi è stato decretato il migliore al mondo, e non è difficile capire il perché: pensate che dentro c’è addirittura una piscina!

Come se non bastasse, entro il 2018 verrà ampliato con un progetto di nome “Jewel” che tra le varie cose conterrà la cascata più grande del mondo, giardini indoor, percorsi, tantissimi negozi e un nuovo hotel.


#5

for Little India and Chinatown | per Little india e Chinatown



Among Singapore skyscrapers there are some areas that are completely different from the rest. For example, the colorful Little India, a true Indian community inside the metropolis, or the Chinatown, the cleanest one I’ve ever seen (any doubts?)

Tra i grattacieli di Singapore si trovano delle zone davvero caratteristiche e completamente diverse dal resto. Parlo ad esempio della coloratissima Little India, un vero angolo di India nella metropoli, ma anche di Chinatown, la più pulita che io abbia mai visto (ne avevate dubbi?)


#6

for its shops | per lo shopping



Yes Singapore is really the shopping paradise. Of course, of an  expensive shopping, so for me it was more about visiting beautiful shops and amazing malls, and design interiors like that one of the Orchard National Library. But Singapore is not only about shopping malls: I recommend you a walk in the Tiong Bahru area to find many cute original shops and coffee shops!

Forse non serve nemmeno dirlo, ma Singapore è davvero il paradiso dello shopping. Certo è uno shopping davvero expensive e quindi per me è stato più che altro un modo per vedere negozi e centri commerciali davvero incredibili, e interni di design come quello della Orchard National Library. Ma Singapore non è solo centri commerciali: vi consiglio di fare un salto nella zona di Tiong Bahru per trovare tanti negozietti e caffetterie come piacciono a me!


#7

for the Helix bridge walk | per la passeggiata sull’Helix bridge



The walk from the Merlion to the Marina Bay Sands, across the Jubilee and Helix Bridge, is really one of the most amazing city walks I’ve ever done. I recommend to do it in the sunset hours, to get the Marina Bay Sands around 8 pm and take a sit to enjoy the Wonderfull show. It takes place every evening and it’s completely free!

La passeggiata che parte dal Merlion e arriva al Marina Bay Sands, attraverso il Jubilee e l’Helix Bridge e passando vicino all’ Art Science Museum, è davvero qualcosa di incredibile, penso una delle più belle passeggate cittadine che io abbia mai fatto. Vi consiglio di percorrere il tragitto all’ora dell’imbruinire, giusto per arrivare di fronte al Marina Bay Sands attorno alle 8, in modo da poter assistere allo spettacolo di luci Wonderfull che si svolge ogni sera (for free!).


#8

for the Marina Bay Sands | per il Marina Bay Sands



Yes confirm, the world famous infinity pool on the hotel rooftop is accessible only to the hotel guests (and however really crowded!). I was able to access it thanks to a private press tour, but normally you can only access to the rooftop terrace: it’s worth a visit, the panorama of Singapore Bay from here is beautiful! The Marina Bay Sands is worth a visit also for its interior, with 55 floors overlooking a mega central hall. Spectacular

Allora vi dico subito che la Infinity Pool, la famosissima piscina a sbalzo all’ultimo piano è accessibile solo a chi alloggia nell’hotel (e nonostante ciò davvero molto affollata!). Io sono riuscita ad accedere grazie ad un piccolo press tour privato, ma normalmente si può accedere solo alla terrazza panoramica: vale comunque la pena, il panorama della baia di Singapore è bellissimo! Il Marina Bay Sands merita una visita anche al suo interno, con 55 piani che affacciano in una mega hall centrale. Spettacolare


#9

for its green | per il suo verde


 


Singapore is one of the greenest cities in the world, it has strict regulations on motor vehicles circulations and green can be found everywhere, and everywhere it is clean and tidy. Be warned tbecause there are several strict rules and bans that we the Europeans are really not used to respect. Everything is done in order to keep the city clean and beautiful!

Singapore è una delle città più green del mondo, con ferree regole per la circolazione dei veicoli e verde praticamente ovunque, e dappertutto un verde pulito e in ordine. Attenzione prima di partire informatevi sulle varie regole e divieti, ce ne solo alcuni davvero strani per noi Europei, e tutto serve per mantenere questo paradiso pulito e in ordine!


#10

for the Singlish



Singapore is a super easy city to be visited because everybody here speaks English. However it’s a particular kind of English, called the Singlish, which really made me laugh because of its animated colloquial slang. You will recognize it!

Singapore è una città facile per i turisti perché tutti parlano inglese. A me ha fatto comunque molto sorridere il loro inglese, una vera e propria lingua di nome Singlish con uno slang tipico che riconoscerete subito!

::

MORE ABOUT MY MALAYSIA+SINGAPORE TOUR HERE

::

all images © italianbark