Search for content, post, videos

#MYHOMERESTYLING | A Living Room in a Natural Color Scheme


I always have fun doing tactile moodboards. Once I used to share them here on the blog, then I realized I was really bad in shooting them, so I stopped sharing (just to smile, here you can find some of them..!). But I keep on doing moodboards, I like this because it’s a way to get your eyes off from the screen and to put together ideas, for me to relax as well.

In this tactile moodboard I put together my new living room color scheme.I will show you the before&after soon, today I start telling you something more about the project.

Download the Interior+Design Trends 2019 Guide N/T

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

My goal was to create a bright and cozy living space where it is somehow always summer.

 That’s why I chose to decorate my living according to natural color palette: with the colors of green, wood, and -you will easily understand this by looking at my instagramwhite.

||| Jump to the Living Before and After pics here



Mi diverte sempre molto fare le moodboard materiche. Una volta ne condividevo anche spesso qui nel blog, poi mi sono resa conto di non saperle fotografare e quindi ho smesso di pubblicarne (se volete farvi due risate basta andare un po’ indietro qui e ne trovate di mie vecchie). Ho continuato però a farne, mi piace perché è un modo per staccare gli occhi dal pc e mettere insieme le idee, per me pure di rilassarmi e trovare del tempo per me.

In questa moodboard ho messo insieme i colori e i materiali del soggiorno di casa mia. A breve vi mostrerò il prima e dopo, oggi inizio a raccontarvi qualcosa in più del progetto.

Il mio obiettivo era quello di creare un ambiente luminoso, accogliente, nel quale sia in qualche modo un po’ sempre estate.

Per questo ho scelto di arredare secondo una palette cromatica luminosa e naturale: con i colori del verde naturale, del legno, e -ovviamente, dirà chi mi conosce, magari anche solo tramite il mio instagram – del bianco.

||| Guardate il Before and After del mio living qui


 


A living room in natural color scheme | the color palette


For my living room moodboard I chose 4 colors by Wilson&Morris, a new brand of qualitative paints with English name but 100% Italian

The colors I chose are:

two greens: 1068 green transition is a warm light green, 1069 single blade is a beautiful medium cold green

✓ one white: 1026 white fern is a cold white

one warm neutral: 2001 manila reminds of natural wood, but also materials such as cork and leather, and trendy colors such as rust and natural sienna. I love it!

That natural effect I was looking for is also in the paints finish. Emulsion Matt by Wilson&Morris indeed is a matt paint with a velvet finish, perfect to get a natural look, matt but not dull 😉

Some tips: 

  • the color when applied on a wall is lighter than the sample and the color chart. You can see it very well for example by looking at the 1069, which I chose with the idea of a rather dark forest green
  • Before Emulsion Matt, apply Emulsion Primer
  • Be careful with dark colors and use less water to dilute it, 15-20%- rather than 30- 35% for light colors.

living room natural color scheme, wilson morris, wilson morris paint, pitture qualità


Per rappresentare il mio nuovo living in una moodboard ho scelto quattro pitture di Wilson&Morris, un nuovissimo brand di pitture di qualità inglese nel nome ma 100%italiano (un po’ come me 😉 

I colori che ho scelto sono:

due verdi: il  1068 green transition è un verde chiaro  con una nota calda, mentre il 1069 single blade è un bellissimo verde medio con una nota fredda.

✓ un bianco: il  1026 white fern è un bianco con una nota fredda

un colore molto caldo e particolare: il 2001 manila ricorda il legno, ma non solo. Richiama materiali come il sughero e il cuoio, e ancora, colori molto attuali come il ruggine e il terra di siena naturale. Io lo adoro!

L’effetto naturale che io cercavo è dato inoltre dalla particolare finitura di queste pitture. Emulsion Matt di Wilson&Morris è infatti una pittura a base acqua con finitura di aspetto opaco e vellutato al tatto, quindi perfetta per chi cerca un risultato naturale, opaco ma non spento

Alcuni consigli pratici: 

  • il colore di una pittura a parete risulta più chiaro rispetto al campione e alla cartella colori. Potete vederlo molto bene ad esempio osservano il 1069, che io ho scelto con l’intento di riprodurre un verde piuttosto carico 
  • Prima di applicare Emulsion Matt a parete, applicare Emulsion Primer
  • I colori più scuri richiedono più attenzione e una minore diluizione con acqua– circa 15-20%- rispetto al 30- 35% delle tinte chiare


A living room in natural color scheme | materials & inspirations


In my tactile moodboard I put together a little bit of all the materials of my new living. There is a lot of wood, there is natural green of plants, and the pastel green of some new prints.

I lived six years in a living with a very colorful wall (you will see!), that’s why for me it was really necessary to first paint everything with neutral and white. And to enjoy a little bit this new neutral space.

The greens I have shared above however are great to create colorful areas in the living with green walls. I am already thinking about painting my small hallway in green…

I already shared a lot about green wall paint here: here we go with some more inspo!



Nella moodboard ho messo insieme un po’ tutti i materiali del mio nuovo living. C’è molto legno, c’è il verde naturale e acceso di alcune piante, il verde pastello di alcune stampe. 

Ho vissuto sei anni in una casa con una parete molto colorata (vedrete!) e quindi per me era fondamentale innanzitutto ridipingere con colori neutri e bianco.

I verdi che vi ho proposto sono però stupendi anche per creare delle aree colorate nel living con intere pareti in verde, io ci sto pensando ad esempio per il mio disimpegno. 

Delle pareti verdi vi avevo già ampiamente parlato qui: vi lascio oggi con qualche idea in più!


sources: 1. 2. 3. 4. 5.

Sources: 1. 2. 3 4. 56.

ITALIANBARK x Wilson&Morris

#myhomerestyling [ to be continued ]