Search for content, post, videos

HOME TOUR | Clever Small Apartment Solutions by a French Studio

Living in 11 square meters?

In Paris (and not only) this often happens. Luckily, there are some designers who are so good in their job to turn a very small space in a cozy house where to live. Batiik Studio for example designs really interesting solutions for small spaces, very inspiring too.

This micro apartment in Paris, of n 11 square meters, was transformed thanks to original tailor-made solutions. The kitchen fits perfectly into the space, with a furnishing system with arches that hides the table and chairs. The color palette is very trendy, with a combination of white-pink-orange cantaloupe and blue klein.

Download the Interior+Design Trends 2019 Guide N/T

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Vivere in 11 metri quadri?

A Parigi (e non solo) spesso succede. Per fortuna esistono progettisti talmente da bravi da riuscire a trasformare una casa di dimensioni davvero minime in un alloggio accogliente. Batiik Studio ad esempio realizza progetti davvero interessanti con soluzioni per piccoli spazi da cui poter prendere un’ottima ispirazione.

E’ il caso di questo micro appartamnto a Parigi, trasformato in una casa in cui vivere in 11 metri quadri, grazie a originali soluzioni su misura. La cucina si inserisce perfettamente nello spazio, con un sistema di arredo ad archi che nasconde tavolo e sedie. Attualissima la palette di colori, con una combinazione di bianco-rosa-arancio cantalupo e klein blu.

 

Small apartment nr.2

This is another interior of only 11 square meters. The tailor-made modular piece of furniture can be transformed into a bed, a sofa and a dining table. A platform is built under the modules of the kitchen to slide a drawer that can serve as bed and as sofa. When it is completely retracted, it frees space for a dining room.


||| You will also love:


Questa è un’altra casa di soli 11 metri quadrati. Il mobile modulare su misura può essere trasformato in un letto, un divano e un tavolo da pranzo. La piattaforma costruita sotto i moduli della cucina infatti contiene un cassetto, che fa scorrere un letto o un divano. Quando è completamente chiuso, lo spazio è quindi libero e molto più ampio.

 

small apartment design

 

Small apartment nr.3

The third project I’m showing you by Batiik Studio is a small 32 square meter apartment. Thanks to a bedroom created with a tailor-made solution, there is also a wide space to be used as a closet.

Il terzo progetto che vi mostro di Batiik Studio è invece un piccolo appartamento di 32 metri quadri. Lo spazio è sfruttato al massimo, grazie ad una camera ricavata con una soluzione su misura, che contiene allo stesso tempo un’ampia cabina armadio.

 

Ph Bertrand Fompeyrine – Batiik Studio